Öregedés

Öregedés

2020. december 31. Csontok

2020. december 31. - gimkat

Már szinte az összes testrészt végigvettem, amiket az örgedés érintett, de a csontok kimaradtak. Rengeteg csontom tört el az életem során. Hétéves koromban egy nyári táborozás során a kulcscsontom, 16 évesen, tornaórán, svédszekrény ugrás közben a bal alkarom. Előre tudtam, hogy ez nem fog menni, de nem mertem nemet mondani. A lábfejemen eltört a metatarzus csont a buszról való ügyetlen lelépés következtében. Ezt a mai napig sem értem,: nyár volt, még az eső sem esett, és máskülönben ügyesen mozgok. Eltört az egyik lábujjam, amivel nem mentem orvoshoz, azóta is kissé csálén áll. Eltört egy bordám egy hátraesés következtében, tél volt, és jegesek voltak az utak, de én nem az utcán estem el, hanme egy lépcsőházban. Jajgattam csaknem egy hónapig miatta. Két napig nem jártam dolgozni, aztán beláttam, hogy mindegy, otthon vagyok-e, vagy a munkahelyemen, fáj így is, úgy is, így visszamentem dogozni. Aztán eltört a jobb felkarom, ami tíz hétig gipszben volt, így utaztam Angliába. Akkor tapasztaltam meg, hogy mindent meg lehet szokni: így is tudtam használni a számítógépet, mert az ujjaim vége kiállt a gipszből. Majd a bal csuklóm tört el – gipsz hat hétig. Kérdeztem a háziorvosomat, hogy nincs-e csontritkulásom, nem emiatt törnek-e a csontjaim. Azt mondta, hogy biztosan van csontritkulásom, és nem is küldött el csontsűrűség-vizsgálatra. Ebcsont beforr. De a csontvázam nem lenne alkalmas medikusoknak tanulmányozásra, hacsak nem a törött csontokat és azok következményeit akarják vizsgálni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://oregedes.blog.hu/api/trackback/id/tr1115461184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása