Öregedés

Öregedés

Önismeret, 2017. február 26.

2017. február 26. - gimkat

Hiába a sok-sok évi terápia, még mindig felfedezek magamban olyan tulajdonságokat, amikről nem volt tudomásom. Vagy magamtól jövök rá, vagy felhívják rá a figyelmemet. És ezek nem túl jók. 

Egy barátnőm, akinél 9 napot töltöttem Norvégiában vendégként, az ő meghívására (igaz, a saját költségemre) "szociálisan unintelligensnek" nevezett. És sajnos igaza volt, bár elég bunkón és utólag adta ezt tudomásomra. Ha rögtön szól, tudtam volna változtatni, bár kétségtelen, hogy jobb lett volna ha magamtól kapok észbe. Nehezen alkalmazkodom másokhoz – legalábbis az együttélés során, szűk helyen. (Kb. 18 nm-en laktunk hárman.)

A másik: Irtó nehezen vagy sehogysem viselem el a kritikát. Kiborulok tőle. Képes vagyok szakítani miatta. De miért? Talán ha bírálnak, azt úgy értelmezem, hogy nem fogadnak el (a hibáimmal együtt), tehát nem is szeretnek.

Lehetséges-e fejlődés idősebb korban? Remélem, hogy igen.

A kudarcot is rettenetesen nehezen viselem, pedig sok részem volt benne. Különben is „ kudarc a valóság egyenes beszéde”, ahogy anyám írta. Legkevésbé azt a kudarcot viselem, ami a szakmámat éri, amiről meggyőződésem, hogy értek hozzá. 

Mint ahogy a dicséretek közül is az a legértékesebb, amikor olyan teljesítményemről, tulajdonságomról szól, amihez "hivatalból" nem kell értenem, ami nem az általam elgondolt fő tulajdonságom. Például, amikor jártam tornázni úgy a harmincas éveim közepe táján, és egy társnőm azt mondta szinte irigykedve: "Te milyen rugalmas vagy." Na, ettől a mennyekbe repültem. Vagy amikor a gimiben csak hatan tudtuk jól megoldani a röpdolgozatban feladott matekpéldát a negyven gyerekből, ebből öten fiúk voltak, és a Műszaki Egyetemre készültek. A tanár kiemelte, hogy G. K. (én) biztosan nem puskázott, mert egy másik úton jutott el a helyes megoldáshoz. Megint repülés és mennyek.

A bejegyzés trackback címe:

https://oregedes.blog.hu/api/trackback/id/tr6612294545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bogriella · http://aszavakablakokvagyfalak1.blogspot.com/ 2017.03.15. 18:58:24

Attól függ ki mondja a kritikát, miről és hogyan... nálam ennyitől függ a szakítás.
Egyszer valaki, akit valamikor nagyon szerettem (nő az illető, barátnőmnek hittem) legbelső kitárulkozásom után azt írta nekem: "Nagyon nem szeretném, ha te lennél az anyukám!"
Kész, vége, már tudtam, ez az ember SOHA! nem volt a barátnőm, mert egy barát ekkora fájdalommal járó mondatot nem közölhet a másikkal, hovatovább, nem dobhatja oda elé, mint a koncot, hogy nesze, rágjad csak... Aznnal megszakítottam vele mindennemű kapcsolatot.
Aztán az is eszembe jutott, sokára, miután már a fájdalom javarésze elmúlt, valószínűleg még az elméje sem épp ennek a nőnek. És továbbléptem.
Megszakítok akkor is kapcsolatokat, ha elárultak. Volt olyan időszak az életemben, utólag rájöttem, ekkor én nagytakarítást végeztem az addig beengedett emberek között az életemben, hogy egy év alatt három embertől is el kellett köszönjek, aztán pár év múlva kettő, általam még most is nagyon szeretett családtagomtól, saját magam védelmében.
Hát ki védjen meg engem, ha nem én saját magamat?
süti beállítások módosítása